"Alone in the dark"


Välkommen till det fördömda huset Decerto, se så, stig på. Rummet där din morbror tog självmord är på vindsvåningen. Jag beklagar sorgen men jag kan försäkra dig om att din morbror inte var galen. De djävulska ting som terroriserade hans drömmar var vid allra högsta grad verkliga. Vi försökte hjälpa honom att få ett slut på eländet men tyvärr slet han sig ur våra klor och tog självmord. Du förstår, vår herre behöver en levande kropp för att återigen kunna regera över er patetiska värld. Det är just därför är vi så glada att du ville komma hit.

Alone in the dark var det första spelet inom survival horror genren (vilket spelet resident evil senare tog efter). Spelet är inspirerat av Edgar Allan Poe och H.P. Lovecrafts berättelser. I denna ondskans inspirationskälla får vi lära oss hur man utför blodiga offerritualer, lär känna onda gudar och mycket mer.

Trots att jag spelat detta underbara mästerverk sisådär 1000 gånger så hoppar jag fortfarande till av skräck ibland (vuxna bebis).
   Långsamt tassar jag fram genom genom Decertos mörka korridorer. Jag förundras ständigt över dess vackra miljöer.
   Någon grafik-kåt snorunge kanske skulle säga att grafiken är så dålig att man inte ser vad det är man ser. På det svarar jag bara ”slyngel, när jag var ung på 80-talet då bla bla bla” med en gubbfans auktoritet!



Gameplay: http://www.youtube.com/watch?v=qYr5J877tsU


     

Inga kommentarer: